گزارش مینی كامپیوتر؛

قوانین 13کشور برای اینترنت

قوانین 13کشور برای اینترنت

دولت های مختلف از آمریکا گرفته تا مالزی و اتحادیه اروپا و انگلیس کوشش می کنند با وضع قوانینی شرکتهای فناوری را وادار کنند از کاربران، داده ها و رقابت محافظت کنند.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از مهر، شرکت های بزرگ فناوری که از آغاز قرن بیست و یکم روند شکوفایی را آغاز نموده بودند در دومین دهه این قرن به مرحله بلوغ رسیده اند. شرکت های نوپایی که زمانی با کمک دولت ها رشد کرده بودند، حالا بلای جان همین دولت ها شده و بازارهای مختلف را در اختیار خود گرفته بودند. در همین راستا آنها قوانینی برای کنترل غول هایی به کار گرفتند که خود ایجاد کرده بودند.آنچه در زیر می خوانید بخشی از قوانینی است که کشورهای مختلف سال قبل وضع کرده اند.
آمریکا؛ کنترل محتوا برای کودکان و نوجوانان و مقابله با انحصار
یکی از مهم ترین نکات در قوانینی که قانونگذاران آمریکایی روی آن تاکید نمودند کنترل محتوای شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و جلوگیری از انحصار طلبی شرکت های بزرگ است.
*سال گذشته کمیته قضایی سنای آمریکا لایحه ای را تأیید کرده که اجازه نمی دهد شرکت های بزرگی مانند آمازون کسب وکار خودشان را در وبسایت هایشان به بقیه ترجیح دهند.
در لایحه مذکور تعریف از شرکت هایی که مشمول آن می شوند گسترده تر شده است. بدین سان شرکت هایی مانند تیک تاک هم مشمول آن می شوند. همینطور در این قانون ذکر شده شرکت ها نباید داده هایشان را با مؤسسات دیگری به اشتراک گذارند که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می روند.
* حدود ۱۲ سناتور آمریکایی به صورت رسمی لایحه ای به مجلس عرضه کردند تا اجازه ندهند شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل، محصولات و خدمات خویش را بر شرکت های دیگر ارجحیت دهند.
* ایالت تگزاس آمریکا قانونی را برای شبکه های اجتماعی و خدمات وب با بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر وضع کرده تا کاربران را به سبب انتشار دیدگاه هایشان از پلت فرم حذف نکنند. همینطور این قانون شبکه های اجتماعی را ملزم به افشای شیوه ترویج و بازنگری محتوا می کند و طبق آن این شرکت ها باید مانند فیسبوک و گوگل گزارش های شفافیت درباره فعالیت هایشان منتشر کند.
* دو سناتور آمریکایی لایحه ای عرضه کردند که پلت فرم های آنلاین را موظف می کند به والدین برای کنترل بهتر کارهای آنلاین فرزندان شأن کمک کنند. پلت فرم های آنلاین ملزم خواهند شد از ترویج رفتارهای مخرب همچون خودکشی، صدمه به خود، اختلالات غذا خوردن و قلدری اجتناب کنند. همینطور ابزارهایی در اختیار والدین کودکان زیر ۱۶ سال قرار می گیرد تا از آنها محافظت گردد.
* سناتورهای آمریکایی لایحه ای با هدف کنترل اعتیاد به شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر عرضه کردند. طبق آن بنیاد ملی علوم و آکادمی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا تحقیقی درباره اقداماتی انجام می دهند که فیسبوک یا شبکه های اجتماعی دیگر می توانند برای مقابله با اعتیاد به این پلت فرم ها انجام دهند. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هم باتوجه به یافته های این تحقیق قوانینی وضع می کند. در صورتی که پلت فرم ها از آنها پیروی نکنند، مسئول تخلف شناخته خواهند شد.
* دولت جو بایدن مجموعه ای جدید از الزامات را برای شبکه هایی که حساس ترین داده های آمریکا در آنها نگهداری می شود، تعیین می کند. همینطور مقامات باید هرگونه شکاف امنیتی را به سازمان امنیت ملی کشور(NSA) گزارش دهند.
چین؛ از امنیت داده تا مقابله با سلبریتی ها
دولت چین هم در کنار همتایان اروپایی و آمریکایی خود قوانین زیادی در حوزه حاکمیت سایبری و دفاع از کاربرانش وضع کرد.
*چین در یکم سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی قانون امنیت داده را اجرا کرد که بر مبنای آن تمام شرکت های این کشور باید علاوه بر دسته بندی داده های تحت کنترلشان در چند گروه، بر فرآیند ذخیره سازی و انتقال آن هم نظارت کنند. در پیش نویس اقدام جدید ۳ دسته داده (داده های معمولی، داده های مهم و داده های مرکزی یا اصلی) به صورت کامل توضیح داده شده اند.
*در همین راستا شرکت ها اجازه ندارند «اطلاعات اصلی» از لحاظ امنیت را بدون اجازه به خارج منتقل کنند. همینطور شرکت های فناوری متخلف با جریمه ای سنگین تا سقف ۱۰ میلیون یوان (۱.۵۶ میلیون دلار) و خطر تعطیلی روبرو می شوند.
*علاوه بر آنچه گفته شد، اداره فضای مجازی چین پیش نویس قانونی را منتشر نمود که به باعث آن شرکت هایی که داده های بیشتر از یک میلیون کاربر را جمع آوری کرده و به خارج می فرستند باید گزارشی را دراین زمینه جهت بررسی های امنیتی به رگولاتوری چین تسلیم کنند.
* از طرف دیگر اداره دولتی تنظیم بازار چین در پیش نویس یک قانون جدید مجازات هایی همچون جریمه نقدی شامل ۰.۱ تا ۰.۵ درصد از فروش سالانه تا تعلیق فعالیت را برای تخلفات قیمت گذاری کالا و سرویس در پلت فرم های تجارت الکترونیک این کشور تعیین کرد. این قانون مربوط به کاهش قیمت زیاد و اقدامات پلت فرم های آنلاین در مورد قیمت گذاری های مختلف یک کالا بر مبنای رفتار مشتری است.
*در پی وضع قوانین گسترده فناوری در چین، ۲۱۳ شرکت تعهد کردند برای مقابله با اعتیاد به بازی های کامپیوتری، صنعت را به وسیله ابزارهایی از شناسایی چهره گرفته تا شناسایی افراد زیر سن قانونی، قانونمند کنند. تنست و نت ایز همچون شرکت هایی هستند که این تعهد را داده اند. انجمن مذکور وابسته به اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین (NPPA) است.
* طبق قوانینی که اداره ملی مطبوعات و انتشار چین (NPPA) منتشر نموده مدت زمانی که افراد کمتر از سن قانونی صرف بازی های کامپیوتری می کنند به ۳ ساعت در هفته کم شده است. این اقدام در واکنش به نگرانی های بیش از پیش درباره اعتیاد به بازی های کامپیوتری انجام شده است
*طبق یکی دیگر از قوانینی که سال قبل در چین وضع شد، وزارت صنعت فناوری و اطلاعات چین به شرکت های فناوری همچون علی بابا و تنسنت، بایت دنس، بایدو و ۲ تولید کننده اعلام نمود از این پس نباید لینک وبسایت های یکدیگر را در پلت فرم هایشان مسدود کنند.
* یکی دیگر از قوانین وضع شده در چین مربوط به قانونمندسازی سلبریتی ها در فضای مجازی بود. سازمان فضای مجازی چین (CAC) اعلام نمود ضد انتشار هرگونه محتوای مخرب در گروههای طرفداری سلبریتی ها اقدام می کند و کانال های بحث و گفتگویی که با انتشار اخبار سلبریتی ها در جامعه مشکلاتی به وجود می آورند، را تعطیل می کند.
* چین لایحه ای شامل ۳۰ مورد را برای کنترل الگوریتم شرکت های فناوری عرضه کرده است طبق این قوانین الگوریتم ها نباید کاربران را به صرف مبالغ هنگفت ترغیب کنند. بایت دنس و تنسنت همچون شرکت های هدف این قانون هستند.
* کنگره ملی خلق قانونی تصویب کرد که برای صیانت از داده های آنلاین کاربران طراحی شده بود. درهمین راستا به شرکت های فناوری بزرگ چینی فرمان داده تا اطلاعات کاربران را بهتر ذخیره کنند. شیوه کنترل اطلاعات خصوصی کاربران باید شفاف و به علل معقول باشد. همینطور جمع آوری اطلاعات باید محدود شود.
* اداره فضای سایبری چین(CAC) پیش نویس قوانینی برای اپلیکیشن های موبایل منتشر نموده است. طبق این پیش نویس اپ هایی که قابلیت های آنها روی عقاید عمومی تاثیر گذار است تحت بررسی امنیتی قرار می گیرند.

هند؛ کوشش برای مطیع کردن پلت فرم ها
هند یکی از کشورهایی است که در سال قبل قوانین گوناگونی برای شرکت های خارجی وضع کرد. قوانین این شرکت بیشتر مربوط به رقابت ناسالم پلت فرم های فروش آنلاین خارجی و کارزار با شبکه اجتماعی توئیتر برای کنترل بیشتر بر محتوا در این کشور متمرکز بود.
* یکی از این موارد قوانین پیشنهادی بود که حراج کالاهای «آمازون» و «فلیپ کارت» در هند ممنوع می کرد. همینطور شرکت های وابسته به آنها نباید بعنوان فروشنده در پلت فرم فعالیت کنند. خیلی از خرده فروشان آفلاین هندی از شرکت های تجارت آنلاین خارجی شکایت داشتند و ادعا می کردند آنها با بهره گیری از ساختارهای تجاری پیچیده قوانین این کشور را زیر پا می گذارند.
* هند در اوایل ماه می ۲۰۲۱ میلادی قوانین فناوری اطلاعات جدید خویش را با هدف قانونمند کردن محتوای شبکه های اجتماعی و وادار کردن پلت فرم ها به پاسخگویی سریع تر نسبت به درخواست های قانونی حذف پست ها و غیره اجرایی کرد. در همین راستا توئیتر مجبور شد فردی را بعنوان مسئول پاسخگویی به شکایات در این کشور تعیین کند. بر مبنای قوانین جدید فناوری اطلاعات تصویب شده در این کشور، توئیتر باید کارمندان محلی و تمام وقت استخدام کند که چالش هایی مانند همخوانی و اجرای قوانین را بررسی و کنترل کنند.
*مقامات ایالت کارناتاکا در هند (مشهور به سیلیکون ولی این کشور) پیشنهاد کردند برای مقابله با اعتیاد جوانان به بازی های آنلاین اصلاحاتی در «قانون کارناتاکا پلیس» ایجاد شود تا آنها را در برگیرد و هرگونه اقدام ریسک مالی ممنوع شود. خیلی از موارد نقض این قانون مجازات حبس در زندان را پی دارد. البته قانونگذاران پیشنهاد کرده اند مجازات ها افزایش یابند.
روسیه؛ ممنوعیت محتوای سمی!
دولت روسیه در سالی که گذشت تلاش کرد با وضع جریمه و قوانین جدید شبکه های اجتماعی و شرکت های فناوری را ملزم به تبعیت از قانون این کشور کند.
* سال قبل ولادیمیر پوتین قانون جدیدی برای شبکه های اجتماعی فعال در این کشور امضا کرد. بدین سان شرکت های فناوری ملزم به تأسیس دفاتری در روسیه هستند و گرنه با جریمه و ممنوعیت تبلیغاتی روبرو می شوند. این قانون شامل تمام شرکت های بزرگ اینترنتی می شود که روزانه حداقل ۵۰۰ هزار بازدیدکننده در این کشور دارند. ۲۰ شرکت همچون کمپانی های تجارت الکترونیک و خرده فروشی شامل این قانون می شوند.
* همینطور رئیس جمهور روسیه به دولت خود فرمان داد یک سیستم جدید را برای ممنوعیت محتوای سمی اینترنت در نظر بگیرند. سیستم جدید بخشی از لیست دستوراتی است که برای صیانت از کودکان استفاده می شود.
*در پی حمله روسیه به اوکراین در اوایل مارس ۲۰۲۲ میلادی روسیه و اوکراین، جنگی سایبری میان روسیه و شرکت های فناوری به وجود آمد. خیلی از شبکه های اجتماعی بزرگ به دنبال درخواست اوکراین همچون فیسبوک و توئیتر محتوای رسانه های رسمی روسیه را مسدود کردند. در مقابل روسیه هم این شبکه ها را مسدود کرد. بعد از آن متا (شرکت مادر فیس بوک) قوانین مربوط به نفرت پراکنی خویش را تغییر داد و به کاربران اوکراینی اجازه داد پست های مرگ بر مهاجمان روسی را منتشر کنند. به دنبال این اقدام روسیه هم اینستاگرام را مسدود کرد.
از سوی دیگر با افزایش تحریم های اتحادیه اروپا ضد روسیه، اپل فروش محصولاتش در روسیه را متوقف کرد. فروشگاه گوگل پلی هم به سبب تحریم های مالی اتحادیه دسترسی کاربران روسی برای خرید و اشتراک اپ ها و بازی ها را مسدود کرد.
اتحادیه اروپا؛ داده های حساس قانونمند می شوند
اتحادیه اروپا یکی از پیشروان قانونگذاری برای شرکت های بزرگ فناوری بشمار می رود. در همین راستا قانونگذاران این منطقه با تصویب لایحه ای تلاش در کنترل استفاده از داده های کاربران توسط پلت فرم ها دارند.
*براساس اصلاحیه جدید پیش نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، شرکت هایی که از کاربردهای ممنوع هوش مصنوعی استفاده کنند با جریمه ای تا سقف ۶ درصد گردش مالی جهانی روبرو می شوند.
* در سالی که گذشت پارلمان اتحادیه اروپا لایحه «سرویس های دیجیتال» را تصویب کرد. این قانون اجازه نمی دهد پلت فرم هایی مانند گوگل، آمازون و فیسبوک از داده های حساس مانند نژاد، جنسیت و مذهب افراد برای تبلیغات هدفمند سوءاستفاده کنند. طبق این قانون سرویس ها باید به کاربران این قابلیت را بدهند تا به آسانی از ردیابی اطلاعاتشان صرفنظر و به پلت فرم ها فشار بیاورند تا محتوای غیرقانونی (مانند نفرت پراکنی یا کالاهای جعلی) را حذف نمایند.

انگلیس؛ ایمنی آنلاین و مجازات زندان برای متخلفین
سال گذشته دولت انگلیس لایحه ایمنی آنلاین را با هدف صیانت از کاربران بارها بررسی و بخش هایی به آن اضافه کرد.
* درهمین راستا نادین دوریس وزیر دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس اعلام نمود مشغول همکاری با مقامات است تا لایحه ایمنی آنلاین پیشنهادی را برای شرکت های فناوری سختگیرانه تر کند. یکی از برنامه ها دراین زمینه تسریع در انجام اقدامات جنجالی است که مجازات زندان برای مدیران ارشد اجرایی شرکت ها در نظر می گیرد.
* از طرف دیگر کمیته ای از قانونگذاران تغییراتی بزرگ در لایحه ایمنی آنلاین دولت انگلیس پیشنهاد کرده که برپایه آن شبکه های دیجیتال و اجتماعی باید برای صیانت از کاربران در مقابل سواستفاده از کودکان، محتوای نژاد پرستانه و دیگر محتوای مخرب موجود در پلت فرم های آنلاین مسئولیت های بیشتری را قبول کنند. همینطور ارسال تصاویر مستهجن ناخواسته برای اشخاص دیگر باید جزو جرایم جنایی محسوب شود. شرکت های متخلف با جریمه ای تا ۱۸ میلیون پوند یا ۱۰ درصد درآمد سالانه روبرو خواهند شد.
* همینطور سال قبل قانونی به نام «طرح سن مناسب» (The Age Appropriate Design) شامل ۱۵ استاندارد که برای حفظ حریم خصوصی کودکان در فضای اینترنت در انگلیس وضع شده بود وارد مرحله اجرایی شد. طبق این قانون وبسایت ها و اپلیکیشن ها باید منافع کاربران کودک را در نظر بگیرند یا با جریمه ای معادل ۴ درصد از درآمد جهانی خود روبرو خواهند شد.
* قانون جدیدی برای مقابله با ترول های ناشناس عرضه شده و کاربران شبکه های اجتماعی می توانند در پلت فرم هایی مانند توئیتر هرگونه ارتباط با حساب های کاربری احراز هویت نشده را قطع کنند. خدمات اجتماعی محبوب مانند توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام ملزم خواهند بود گزینه ای خاص برای دریافت یا عدم دریافت پیام، پاسخ به پیام و تماشای محتوای فرد از جانب کاربران ناشناس یا تأیید نشده را فراهم آورند.
استرالیا؛ مقابله با نفرت پراکنی
استرالیا هم تلاش دارد حریم خصوصی افراد زیر سن قانونی و ترول های شبکه های اجتماعی را با وضع قوانین و لوایحی کنترل کند.
* استرالیا لایحه «حریم خصوصی آنلاین» ( Online Privacy Bill)ارائه کرد تا شبکه های اجتماعی را وادار کند برای کاربران کمتر از ۱۶ سال رضایت والدین را دریافت نمایند. در این پیش نویس جریمه ای تا ۱۰ میلیون دلار استرالیایی (۷.۵ میلیون دلار) برای پلت فرم های اینترنتی خاطی در نظر گرفته شد. این لایحه شبکه های اجتماعی که طیف مختلفی از برنامه ها از ردیت گرفته تا اپ های موبایل را در بر می گیرد.
* دولت استرالیا تصمیم دارد با اجرای اقداماتی شبکه های اجتماعی را وادار کند مسئولیت بیشتری برای محتوای افتراآمیز انتشار یافته در پلت فرم هایشان برعهده گیرند.
* همینطور این کشور می خواهد قوانین سختگیرانه بیشتری را ضد انحصارطلبی ها و رفتارهای ضد رقابتی شرکت های بزرگ فناوری و بخصوص شرکت های امریکایی به تصویب برساند.
* در کنار این موارد دولت استرالیا تصمیم دارد با عرضه قانونی شبکه های اجتماعی را ملزم به افشای اطلاعات کاربرانی کند که کامنت های افترا آمیز منتشر می کنند. در همین راستا استرالیا مشغول بررسی مرزهای مسئولیت پلت فرم هایی مانند توئیتر و فیسبوک درباره محتوای افترا آمیز در سایت هایشان است. این در حالیست که طبق اعلام دادگاه عالی استرالیا شبکه های اجتماعی مسئولیت کامنت های مردم در پلت فرم های آنلاین را خواهند داشت.
کره جنوبی؛ کوتاه کردن دست گوگل و اپل در پرداخت آنلاین
پارلمان کره جنوبی لایحه ای را تصویب کرد که به باعث آن سلطه گوگل و اپل بر پرداخت ها در فروشگاه های اپ شأن کنترل می شود. این نخستین بارست که کشوری در جهان چنین قانونی تصویب کرد. در حقیقت قانونگذاران کره جنوبی اصلاحاتی در قانون کسب وکار ارتباطات تصویب کردند که به باعث آن اپراتورهای بازار اپ اجازه ندارند با سواستفاده از موقعیت شأن، سیستم های پرداخت مشخصی را به کسب وکارهای تولید محتوای موبایل تحمیل کنند.
علاوه بر آن دولت کره جنوبی اپراتورهای بازار اپ را ملزم می کند از خسارت به کاربران اجتناب و از حقوق و منافع آنها محافظت کنند. همینطور دولت می تواند از اپراتورهای بازار اپ تحقیق کند و در مورد پرداخت، لغو یا بازپرداخت مبالغ در این بازارها بعنوان میانجی عمل کند.
*کره جنوبی تصمیم دارد در صورتی که اپراتورهای بزرگ فروشگاه های اپ مانند اپل و گوگل توسعه دهندگان اپ را مجبور به استفاده از خدمات پرداختشان کنند، آنها را جریمه کند. کمیسیون ارتباطات کره جنوبی(KCC) اعلام نمود در این حالت، جریمه ای نقدی تا ۲ درصد درآمد شرکت در بازار اپ این کشور وضع می کند.
مالزی؛ قانون کپی رایت و جریمه زندان
مالزی اصلاحاتی به قانون کپی رایت خود اضافه کرد که در نتیجه آن افراد عرضه کننده سرویس ها و دستگاه هایی که محتوای مسروقه را پخش می کنند، با جریمه ۲۳۷۷ دلاری یا بیشتر و ۲۰ سال زندان روبرو می شوند. همینطور شرکت ها از همکاری در پخش محتوای سرقت شده یا حفظ آن نهی شده اند.
آلمان؛ اینفلوئنسرها و برچسب زنی محتوا
اینفلوئنسرهای آلمانی ملزم به برچسب زنی محتوای تبلیغاتی شدند. طبق رای دادگاهی عالی در آلمان، اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی که از شرکت ها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت می کنند باید پست های حاوی چنین محتوایی را با برچسبی خاص مشخص کنند. اینفلوئنسرها هزاران فالوئر دارند و برای تبلیغ کالاها در اینستاگرام مبالغ هنگفتی از شرکت ها دریافت می کنند.
کشورهای G20؛ اصلاح مالیات برای شرکتهای فناوری
در سال قبل وزرای اقتصاد گروه G۲۰ قانون اصلاح مالیات برای شرکت های چند ملیتی را تأیید کرد. هدف این قانون از بین بردن بهشت های مالیاتی و هموار کردن مسیر برای دریافت مالیات از شرکت ها تا ۲۰۲۳ میلادی است. براین اساس دریافت حداقل مالیات ۱۵ درصدی از شرکت های بزرگ تأیید شد.
رژیم صهیونیستی؛ سانسور محتوا
نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه ای را تأیید کرده اند که به مقامات اجازه می دهد برخی پست های مربوط به پشتیبانی از کارهای غیرقانونی در شبکه های اجتماعی را حذف کند. در لایحه پیشنهادی اگر آژانس های مجری قانون متقاعد شوند که با انتشار محتوایی جرمی انجام شده، قاضی می تواند با صدور دستوری ناشر محتوا (مانند فیسبوک یا تیک تاک) را ملزم به حذف پست از وب سایتش کند.
پاکستان؛ امنیت سایبری
کابینه فدرال دولت پاکستان سال قبل سیاست ملی امنیت سایبری ۲۰۲۱ را تصویب کرد. با کمک این سیاست یک چهارچوب ملی واکنش امنیت سایبری ایجاد می شود. همینطور دولت کمیته «سیاست حکمرانی سایبری» را برای اجرای این سیاست تشکیل داده است. طبق این سیاست هرگونه حمله سایبری به هر یک از سازمان های پاکستانی یک اقدام تهاجمی ضد دولت بشمار می رود.
تایلند؛ سختگیری مالیاتی برای شرکتهای فناوری
سال گذشته دولت تایلند جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده (VAT) از شرکت های فناوری خارجی را شروع کرد. شرکت هایی مانند گوگل، اپل، تیک تاک، فیسبوک و نتفلیکس شامل این مالیات می شوند. به قول یک مقام ارشد دولتی پلت فرم های خارجی عرضه دهنده خدمات الکترونیکی در تایلند باید برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند.
برزیل؛ مقابله با حذف ترجیحی حساب های کاربری
رئیس جمهور برزیل دستوری برای تغییر قوانین اینترنت جهت مقابله با حذف ترجیحی حساب های کاربری، پروفایل ها و محتوا امضا کرد. هدف این حکم شفاف سازی درباره سیاست های شبکه های اجتماعی برای لغو یا تعلیق حساب های کاربری است و به افراد اجازه می دهد محتوای منع شده را گزارش دهند. دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام نمود این اقدام در جهت پشتیبانی از آزادی بیان انجام شده است.
جدول قوانین کشورها برای فضای مجازینام کشورنام قانون یا مبحث آنتعداد قوانینآمریکا*عدم ترجیح خدمات آمازون و غول های فناوری بر شرکت های دیگر* عدم حذف دیدگاه های کاربران در شبکه های اجتماعی با بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر* کمک به والدین برای کنترل کارهای آنلاین* کنترل اعتیاد به شبکه های اجتماعی* انجام اقداماتی برای صیانت از شبکه هایی با حساس ترین داده ها۵چین* قانون امنیت داده*عدم خروج اطلاعات اصلی از کشور* تهیه گزارش توسط شرکت هایی که داده های کاربران را به خارج ازچین ی فرستند* تعیین مجازات نقدی و تعلیق فعالیت برای تخلفات در قیمت گذاری کالا و سرویس* تعیین مدت زمانی که افراد زیر سن قانونی صرف بازی های کامپیوتری می کنند* وادار کردن شرکت های علی بابا، تنسنت، بایت دنس، بایدو و ۲ شرکت دیگر به مسدود نکردن لینک وبسایت های رقیب در پلت فرم شأن*قانونمند سازی سلبریتی ها در فضای مجازی* کنترل الگوریتم شرکت های فناوری* صیانت از داده های آنلاین کاربران چینی* بررسی امنیتی اپ هایی که روی عقاید عمومی تأثیر می گذارند۱۰هند*ممنوعیت حراج کالاهای آمازون و فلیپ کارت* وادار کردن شرکت های فناوری برای پاسخگویی سریع جهت درخواست های قانونی حذف پست ها*تعیین نماینده محلی توسط توئیتر* پیشنهاد ایجاد قانونی برای مقابله با اعتیاد به بازی های کامپیوتر ای۴روسیه* اجبار شرکت های فناوری به تأسیس دفاتر محلی در روسیه* ایجاد سیستمی برای ممنوعیت محتوای سمی جهت صیانت از کودکان۲اتحادیه اروپا* ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی و وضع جریمه مالی* تصویب لایحه خدمات دیجیتال برای جلوگیری از سواستفاده از داده های کاربران۲انگلیس* سختگیرانه ترکردن لایحه ایمنی آنلاین و تعیین مجازات زندان برای مدیران ارشد شرکت های فناوری*تغییر در لایحه ایمنی آنلاین در شبکه های دیجیتال و اجتماعی برای صیانت از کودکان* تعیین قانون «طرح سنی مناسب» برای کودکان* مقابله با ترول های ناشناس و مسدود کردن حساب های کاربری ناشناس در پلت فرم های مانند توئیتر۴استرالیا* عرضه لایحه حریم خصوصی آنلاین برای صیانت از افراد کمتر از ۱۶ سال* وادار کردن شرکت های فناوری به قبول مسئولیت بیشتر در مقابل انتشار محتوای افتراآمیز* وضع قوانین سختگیرانه ضد انحصارطلبی شرکت های فناوری*بررسی مرزهای مسئولیت پلت فرم هایی مانند توئیتر و فیسبوک درباره محتوای افترا آمیز۴کره جنوبی* تصویب لایحه ای برای کنترل قدرت گوگل و اپل بر بازار فروشگاه های اپ* تعیین جریمه برای اپراتورهای فروشگاه های اپ در صورت تخلف از قوانین۲مالزی*اصلاح قانون کپی رایت و تعیین جریمه برای عرضه کنندگان سرویس ها و دستگاه های حاوی محتوای مسروقه۱آلمان* اجبار اینفلوئنسرهای آلمانی به برچسب زنی محتوای تبلیغاتی۱جی ۲۰*قانون اصلاح مالیات بر شرکت های چند ملیتیرژیم صهیونیستی*تأیید لایحه ای که به مقامات اج ازه می دهد پست های پشتیبانی از کارهای غیرقانونی در شبکه های اجتماعی را حذف نمایند.۱پاکستان*تصویب قانون سیاست امنیت ملی سایبری۱تایلند*جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های فناوری۱برزیل* دستور رئیس جمهور برای مقابله با حذف ترجیحی حساب های کاربری، پروفایل ها و محتوا در شبکه های ا جتماعی۱



منبع:

1401/01/07
12:12:46
5.0 / 5
735
تگهای خبر: آنلاین , استاندارد , اینترنت , اینستاگرام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
مینی کامپیوتر