انتشار گزارش پایداری ایرانسل برای سومین سال متوالی

انتشار گزارش پایداری ایرانسل برای سومین سال متوالی

مینی کامپیوتر: ایرانسل برای سومین سال متوالی و به عنوان تنها بازیگر صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در انتشار گزارش پایداری، گزارش منتهی به اسفند 1401 را منتشر نمود.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، طی سه سال قبل و با هدف بررسی و ارزیابی جامع عملکرد سازمان، گزارش پایداری ایرانسل بصورت منظم انتشار یافته است. این گزارش نمود تعامل مؤثر با ذی نفعان سازمان است. ایرانسل تلاش می کند تا در این گزارش به تأثیرات اجتماعی و زیست محیطی عملکرد خود و ارزش های اقتصادی ناشی از آن، با رعایت اصول حاکمیت شرکتی بپردازد. این گزارش اهتمام دارد تا با نگاهی همه جانبه، دقیق و بدون سوگیری، اطلاعاتی را از عملکرد سازمان، با رویکرد پایداری، در بازه زمانی اول فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۱، به مشترکان، سایر ذی نفعان و علاقه مندان عرضه نماید. ایرانسل همین طور با انتشار سومین گزارش پایداری، بصورت داوطلبانه، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در حوزه پایداری در کسب وکار را به صورتی سنجش پذیر در اختیار ذی نفعان قرار داده است. در سومین گزارش پایداری ایرانسل به مطالبی همچون استراتژی پایداری ایرانسل با محوریت ESG، نتایج نظرسنجی تعیین اولویت های پایداری در کسب وکار ایرانسل، زنجیره تامین مسئولانه، فراگیری شبکه ارتباطی (سهولت در دسترسی)، انتشار گازهای گلخانه ای (ردپای کربن) و مدیریت انرژی، پسماند الکترونیکی، فراگیری دیجیتال، کاهش شکاف دیجیتال، گسترش زیرساخت برای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در بخش عمومی اقتصاد و مدیریت سرمایه انسانی پرداخته شده است. دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی گزارش، با اشاره به افزایش انتظارات از افراد، حکومت ها و خصوصاً سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، برای انجام رفتار مسئولانه و پایدار با تمرکز بر رفاه جوامع و حفظ محیط زیست گفته است: «ESG به عنوان شاخصی مهم در ارزیابی عملکرد شرکتها است و توجه به ESG، هم سو با خلق ارزش برای سهامداران و سود مالی و ارزش آفرینی برای طیف وسیعی از ذی نفعان همچون مشتریان، کارکنان، شرکا و… بسیار اهمیت دارد. باور اصلی کسب وکار ما این است که همه اقشار و گروههای اجتماعی، سزاوار بهره مندی از مزایای زندگی دیجیتال هستند. ترکیب قابلیت های شبکه گسترده و بهینه ارتباطیِ ایرانسل با فناوری های نوظهوری مانند نسل پنجم ارتباطات، محاسبات ابری و هوش مصنوعی، نقش بی بدیلی در ایجاد زیرساخت های اقتصاد دیجیتال و کمک به حل خیلی از چالش های پیش روی مشتریان و جامعه دارد.» مدیرعامل ایرانسل در این یادداشت، تصریح کرده است: « ایرانسل همگام با سرمایه گذاری در گسترش زیرساخت ها در نقاط مختلف سرزمین پهناورمان، تلاش می کند تا روزبه روز سهم بیشتری در توسعه فناوری های دیجیتال در کشور داشته باشد. فناوری هایی که موجب پیشرفت اجتماعی و محافظت بیش از منابع طبیعی و محیط زیست می شوند. ما مفتخریم که نقشی اساسی در کاهش شکاف دیجیتال در نقاط مختلف کشور و خصوصاً در مناطق محروم ایفا کرده ایم. انتشار گزارش پایداری ایرانسل بصورت سالیانه، فرصتی مناسب برای مرور عملکرد، چالش ها، دستاوردها و گفتگو با ذی نفعان بنگاه بزرگی مانند ایرانسل است. سازمانی که مراحل استقرار و رشد اولیه خودرا گذرانده و در دوران بلوغ خود، بدنبال شناسایی، گزارش و در نهایت بهبود اثرات کسب وکار خود بر جامعه، اقتصاد و محیط زیست است.» ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همیشه می کوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در راه تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت بوسیله «گزارش پایداری»، می تواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیست محیطی و کارهای ایرانسل در راه توسعه پایدار را به ذی نفعان عرضه نماید. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی نفعان سازمان قرار می دهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از نظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مترتب بر آنست. گزارش پایداری، نسل پیشرفته گزارش های بنگاه های اقتصادی دنیا است که ابزاری جامع را جهت بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط زیست، فراهم می آورد. اطلاعات این گزارش، تصویری کلان از ماهیت و میزان خلق ارزش اقتصادی-اجتماعی و همین طور کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذی نفعان سازمان ارائه می دهد. این گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط زیست» و «اقتصاد دیجیتال»، تدوین و ارائه شده است. متن کامل گزارش پایداری سال ۱۴۰۱ و همین طور سالهای قبل ایرانسل، اینجا در دسترس علاقمندان است. ایرانسل از صاحب نظران و فعالان کسب وکار خصوصاً در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دعوت می کند تا با مطالعه این گزارش و ارائه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و تمرکز بر کاستی های موجود، برای بهبود آنها، یاری رسانند و دیدگاه خودرا بوسیله ایمیل به آدرس sustainability@mtnirancell.ir به اشتراک گذارند.


منبع:

1402/08/23
14:15:38
5.0 / 5
358
تگهای خبر: دیجیتال , شركت , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
مینی کامپیوتر