ارکان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور

ارکان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور

به گزارش مینی کامپیوتر، رئیس مرکز تحقیقات و ارزشیابی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به ارکان این سازمان اشاره نمود و اظهار داشت: ترکیب هیات امنا شامل مقامات زیادی همچون رئیس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون، معاون رئیس جمهور و دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی است.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از ایسنا، رضا محمدی در اولین جلسه خبری سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور که امروز در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، ضمن تشریح اهمیت تشکیل این سازمان با اشاره به اینکه سازمان ملی بر مبنای مطالعات دامنه دار ۲۰ ساله شکل گرفت، اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور تجربه برگزاری آزمون های ملی را دارد از این تجربه در این سازمان استفاده می شود. ضمن این که همه کشورها در این حوزه نهاد ملی دارند و از ۱۹۹۴ به سمت ایجاد این نهاد ملی رفتند. در واقع این سازمان مرجع ملی نظارت بر جریان عمومی آموزش کشور از جنبه کیفیت، اعتبارسنجی و سنجش انطباق با برنامه های کلان کشور خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات و ارزشیابی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور همینطور تصریح کرد: هیات امنا رکن اصلی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور را تشکیل می دهد که با حضور رئیس جمهور از جایگاه قانونی بالایی برخوردار می باشد. در واقع ترکیب هیات امنا شامل مقامات زیادی همچون رئیس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون، معاون رئیس جمهور و دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی است.
در ادامه سید جلال موسوی، معاون ستاد تعلیم و تربیت شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مبحث ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیشتر از یک دهه است که در سیاست های کلان کشوری در حوزه آموزش مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در سال ۹۲ در سیاست های کلی آموزش و پرورش و در سال ۹۳ در سیاست های کلی علم و فناوری و همینطور در سند تحول آموزش و پرورش و در سند نقشه جامع علمی کشور به مبحث ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مورد تاکید بوده است و دلیل آن که تابحال به وجود نیامده بود به علت تعارض منافع میان سازمان ها و نهادها بود و باید از رئیس جمهور و وزرای علوم، بهداشت، آموزش و پرورش تشکر کرد که تعارض منافع را کنار گذاشتند تا این نهاد شکل بگیرد.
معاون ستاد تعلیم و تربیت شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه همانطور که برای مسائل عینی سازمان ملی استاندارد داریم که می تواند در صنعت و پزشکی و غیره بکارگرفته شود، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور هم می تواند بعنوان سازمانی ملی برای روح، تفکر و استعداد جوانان بکار گرفته شود، اظهار داشت: ارزیابی کیفیت و نظارت بر آموزش یکی از مهم ترین وظایف سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است که باید به نحو احسن صورت گیرد. در واقع با تشکیل این سازمان عدالت آموزشی رعایت می شود.



1403/02/24
09:16:02
5.0 / 5
300
تگهای خبر: استاندارد , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
مینی کامپیوتر