چالش های ادامه تحصیل عضو روشندل بنیاد ملی نخبگان در رشته پزشکی

چالش های ادامه تحصیل عضو روشندل بنیاد ملی نخبگان در رشته پزشکی

به گزارش مینی کامپیوتر، یکی از اعضای روشندل بنیاد ملی نخبگان علیرغم پذیرش در رشته پزشکی به علت شرایط بینایی هنوز ادامه تحصیل وی تعیین تکلیف نشده است و رئیس بنیاد ملی نخبگان اعلام نمود که رسیدگی به شرایط ادامه تحصیل این فرد در اختیارات بنیاد ملی نخبگان نیست.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از ایسنا، یکی از اعضای خانواده بزرگ بنیاد ملی نخبگان که جزء روشندلان کشور است، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته پزشکی عمومی پذیرش شد، وی نخستین فرد در ایران و هفتمین فرد در جهان است که توانسته است با این شرایط بینایی در رشته پزشکی پذیرش شود.
وی که تحصیلات دبیرستان خویش را در رشته تجربی در خرمشهر ادامه داد، با معدل ۱۹.۹۱ فارغ التحصیل شد و به علت نبود کتاب های بریل، کتاب ها را به بریل تبدیل کرد و پس از پذیرش در رشته پزشکی نتوانست در این رشته ادامه تحصیل دهد؛ چون که وزارت بهداشت با آن موافقت نکرد؛ ازاین رو با برگزاری کمیسیونی، با ادامه تحصیلش در رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی موافقت شد.
از آنجاییکه رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی جزء رشته های زیر پوشش وزارت بهداشت نیست؛ ازاین رو سازمان سنجش با انتقال رشته وی به این حوزه تحصیلی موافقت نکرد.
پس از گذشت یک سال و پیگیری های وی، اعلام گردید که وی می تواند در رشته تغذیه ادامه تحصیل دهد، ولی بر مبنای آئین نامه های وزارت بهداشت، دارا بودن یک چشم و یک گوش برای پذیرفته شدگان رشته تغذیه الزامی است؛ ازاین رو وی در این رشته هم نتوانسته مشغول به تحصیل شود!
این پذیرفته شده آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در قسمت شناسایی فعال بنیاد ملی نخبگان بعنوان الگوی دانش آموزان مستعد، مورد تایید بنیاد ملی نخبگان درآمده است و همچنان نه وی توانسته است در رشته دلخواه خود ادامه تحصیل دهد و نه وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش توانسته اند برای ادامه تحصیل وی جایابی کنند.
دکتر حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: هر فردی که دارای توانایی های علمی و مغزی باشد، فارغ از این که وی از نظر جسمی توانمندی دارد یا خیر، می تواند عضو بنیاد ملی نخبگان شود.
افشین با تکیه بر این که چالش های بوجود آمده برای ادامه تحصیل این فرد در اختیارات بنیاد ملی نخبگان نیست، اظهار نمود: رفع چالش های بوجود آمده برای ادامه تحصیل این فرد در حیطه اختیارات وزارت بهداشت و یا وزارت علوم است.
معاون علمی رئیس جمهور با اظهار امیدواری از رفع مشکلات ادامه تحصیل این عضو بنیاد ملی نخبگان، خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت تحصیلی این فرد بر عهده دستگاههای مرتبط می باشد.


1403/07/02
14:58:41
5.0 / 5
157
تگهای خبر: تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
مینی کامپیوتر