رگولاتوری اعلام كرد؛

شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری

شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری

به گزارش مینی كامپیوتر مدیر كل دفتر حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری اعلام نمود: رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تنها با درج شماره سیم كارتی امكان پذیر است كه حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی آن گذشته باشد.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی اظهار داشت: از آنجائیکه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافرانی که به خارج از کشور سفر کرده و به کشور بازگشته اند به نام آنها سیمکارت خریداری نموده و از آن برای رجیستری گوشی تلفن همراه قاچاق استفاده می کردند، به دنبال در خواست رگولاتوری، کمیته راهبری طرح رجیستری، سپری شدن حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی سیمکارت را برای رجیستری گوشی مسافری الزامی کرد. وی در تشریح جزئیات این اجبار عنوان کرد: علاوه بر خرید و فعالسازی سیمکارت، اجبار مدت زمان ۲۰ روزه برای سایر تغییرات سیمکارت مانند ترابرد، تغییر در مالکیت، تعویض سیمکارت یا تغییرات مربوط به اسناد هویتی مشترک (شناسنامه) را هم شامل می شود. مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه هم اکنون به محض فعال سازی سرویس تلفن ثابت، تلفن همراه و یا اینترنت پرسرعت، بلافاصله پیامکی با ماسک cra به سیم کارتی که به نام مشترک ثبت شده است، ارسال و به مشترک در مورد فعال شدن آن سرویس اطلاع رسانی می شود، تصریح کرد: در صورتیکه مشترک برای چنین سرویسی اقدام نکرده باشد می تواند از راه مراکز تماس اپراتورها برای غیرفعال سازی این سرویس ها اقدام نماید. قره داغی اظهار داشت: حالا با اجبار ۲۰ روزه کمیته راهبری طرح رجیستری مشترکان فرصت کافی دارند تا در صورتیکه متوجه سوءاستفاده از اطلاعات هویتی خود شدند برای ثبت شکایت و قطع سیم کارتی که خود مبادرت به خریداری آن نکرده اند در اپراتور همراه اول با شماره ۰۹۹۹۰، در اپراتور ایرانسل با شماره ۷۰۰ و در اپراتور رایتل با شماره ۲۰۰ تماس بگیرند و برای تماس با خط اپراتوری به غیر از اپراتور خودشان با شماره گیری ۰۹۱۲۹۹۹۰ از خدمات مرکز تماس همراه اول، شماره ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ اپراتور ایرانسل، شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ اپراتور رایتل، شماره ۰۹۹۹۹۹۹۹۰۰۰ اپراتور سامان تل، شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰ اپراتور شاتل موبایل و شماره ۰۹۹۹۱۱۰۰۰۰۰ اپراتور نگین تل (آیتل) استفاده کنند. وی درباره راه های رسیدگی به شکایات مشترکان در مورد سوءاستفاده از اطلاعات هویتی، بیان نمود: مشترکان در صورت داشتن شکایت در مورد سوءاستفاده از اطلاعات هویتی خود می توانند با مرکز تماس ۲۴ ساعته ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ تماس گرفته و یا به سایت cra.ir.۱۹۵ مراجعه نموده و شکایت خویش را ثبت و برای قطع سیمکارت اقدام نمایند.


منبع:

1399/06/17
12:23:54
5.0 / 5
1661
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سایت , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
مینی کامپیوتر