چرا برخی از مشترکین از خدمات اینترنت مخابرات ناراضی هستند؟
معاون مخابرات ضمن اشاره به علل نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش اینترنت ثابت شرکت مخابرات راهکاری برای افزایش رضایت مندی است.
به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات در نشستی که با حضور مهندس سلطانی و مدیران ارشد ستادی مخابرات با دکتر عباسی شاهکوه، رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفت، ضمن اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته بخش اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات اظهار داشت: این شرکت پس از خصوصی سازی حدود ۱۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت نصب کرد حال آن که این رقم در سالهای پیش از خصوصی سازی حدود ۱۵۰ هزار پورت بوده است.
وی با تاکید براینکه این شرکت در۹۰ درصد بخش ها می تواند اینترنت با سرعت مناسب در اختیار مشترکین قرار دهد به علل نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت پرداخت.
دکتر زارعیان چگونگی درخواست خود مشترک را یکی از علل نارضایتی کاربران عنوان نمود و اظهار داشت: مشترکینی داریم که سرعت اینترنت ۵۱۲ کیلو بیت بر ثانیه و یک مگابایت تقاضا می کنند و طبیعی است با این سرعت پایین است و حجم بیشتری دانلود و آپلود میسر نمی گردد ازاین رو نارضایتی به وجود می آید.
وی عامل مهم دیگری که در نارضایتی کاربران نقش دارد را بی اطلاعی مشترکین از اتمام حجم اینترنت دانست و اضافه کرد: دسته دوم مشترکین ناراضی کسانی هستند که سرویس را از مخابرات یا FCP ها دریافت نمودند و در میان ماه حجم شان به اتمام رسید و نمی دانند و یا نمی خواهند حجم جدید خریداری نمایند در نتیجه سرعت شان به ۱۲۸ می رسد و فکر می کنند که اشکال از شبکه مخابراتی است حال آن که اشکال در اکانتی است که شارژ نشده و دارند استفاده می نمایند و امکان دارد مشترک ناراضی باشد.
معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات، یکی دیگر از علل کاهش سطح رضایت مشترکین را افزایش مصرف در دو سال گذشته عنوان نمود و اظهار داشت: بعد از کرونا مصرف اینترنت افزایش پیدا کرده و تقاضای کاربران برای سرعت اینترنت هم و حدود ۴ برابر شده است و این مورد بار زیادی را بر شبکه ارتباطی بوجود آورده و باعث کمبود پهنای باند در بعضی از ساعات شبانه روز شده که این امر بر سرعت اینترنت تأثیر گذار است و نارضایتی را به دنبال داشته است.
وی با تکیه بر این که ما به دنبال بهبود پاسخگویی به مشترکین هستیم عنوان کرد: برای رفع مشکلات مشترکین، مراکز پاسخگویی ۲۰۲۰ متمرکز و تجهیز شده و تعداد پاسخگویان افزایش پیدا کرده است. سیستم های این بخش تکمیل و همچنان هم این بخش درحال توسعه است تا سرعت پاسخگویی افزایش یابد.
دکتر زارعیان ضمن اشاره به این که سرعت پاسخگویی به مشکلات مردم در اولویت فعالیتهای این شرکت است اظهار داشت: برای پاسخگویان و مراکز تماس شاخص هایی برای رسیدگی به سوالات و مشکلات تعیین شد تا برای رفع مشکلات اقدام مطلوب صورت گیرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب