در مركز ملی فضای مجازی صورت گرفت؛

بررسی سند ضوابط و شرایط انتشار محتوا در پیام رسان های اجتماعی

بررسی سند ضوابط و شرایط انتشار محتوا در پیام رسان های اجتماعی

به گزارش مینی کامپیوتر سند ضوابط و شرایط انتشار محتوا، تبلیغات، صیانت از داده، مواجهه با تخلفات در پیام رسان های اجتماعی در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور بررسی گردید.



به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، با عنایت به اهمیت آشنایی با وضعیت عرضه خدمات و چگونگی کارکرد فعالان حوزه های مختلف فضای مجازی کشور برای تبیین شرایط فعالیت اصناف مختلف در این عرصه برای سیاست گذاران و قانون گذاران کشور، کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی نسبت به همکاری با فعالان حوزه های مختلف فضای مجازی و اعمال دیدگاه ها و نظرات آنها در تدوین اسناد این کمیسیون اقدام نموده است.
برهمین اساس در جهت تدوین سند «ضوابط و شرایط انتشار محتوا، تبلیغات، صیانت از داده، مواجهه با تخلفات، ناهنجاری ها و تهاجم فرهنگی در پیام رسان های اجتماعی» برپایه بند ۳-۳ «سند سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» مصوبه شورایعالی فضای مجازی کشور، در صد و بیست و نهمین جلسه کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی پیام رسان ایتا به عرضه گزارش از فرصت ها و چالش های این حوزه و تشریح فعالیت این پیام رسان پرداخت که این مهم در ایجاد نگاه واقع بینانه در تصویب ماده ها در این سند نقش مؤثری خواهد داشت.
مهمترین محورهای این سند که مورد بحث قرار گرفت به موضوعات ذیل میتوان اشاره کرد:
چگونگی رعایت حقوق مالکیت مادی و معنوی توسط کاربران
اطلاع رسانی عرضه کنندگان خدمات پیام رسان در مورد حقوق، مسئولیت ها و تعهدات صاحبان یا مدیران کانال ها – صفحات در چارچوب قرارداد الکترونیکی
ساماندهی فعالیتهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در این سکوها
رعایت مفاد سند الزامات، پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی
تعیین مسئولیت های صاحبان سکوها در صیانت از داده های کاربران و حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران
اقدامات لازم برای پیشگیری از جرم یا رفع خطر ضد کودکان و نوجوانان در این سکوها
فراهم کردن تمهیدات لازم جهت ارتقا و سواد فضای مجازی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی
کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی در جلسه آتی خود بررسی مفاد این سند را ادامه خواهد داد.
گفتنی است؛ بند ۳-۳ سند سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی مصوبه شورایعالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را مکلف کرده بود تا سند ضوابط و شرایط انتشار محتوا، تبلیغات، صیانت از داده، مواجهه با تخلفات، ناهنجاری ها و تهاجم فرهنگی در پیام رسان های اجتماعی را تدوین و به مرکز ملی فضای مجازی عرضه کند که بعد از چند دوره بازبینی این سند در کارگروه های تخصصی این وزارت خانه، این سند در دستور کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی قرار گرفته است.

1401/05/18
23:18:02
5.0 / 5
583
تگهای خبر: پیام رسان , تبلیغات , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
مینی کامپیوتر