پرواز 3 و نیم ساعتی یك پهپاد كاملا سبز

پرواز 3 و نیم ساعتی یك پهپاد كاملا سبز

مینی كامپیوتر: یك پهپاد بدون سرنشین هیدروژنی عمودپرواز و پاك می تواند به مدت 3.5 ساعت پرواز كند، در صورتیكه تنها اكسیژن و بخار آب منتشر می كند.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه "دلفت"(Delft) با همکاری نیروی دریایی سلطنتی هلند و گارد ساحلی هلند، یک هوابرد بدون سرنشین سوخت هیدروژنی ساخته اند که به سبب استفاده تلفیقی از منابع تغذیه هیدروژن و باتری می تواند بیش از ۳.۵ ساعت به پرواز درآید. این پهگاد همین طور می تواند تقریباً در هر جای دلخواه بلند شود و فرود بیاید.
تا حالا خیلی از هواپیماهای بدون سرنشین مهندسی شده اند، اما هیچ یک از مشخصات منحصر به فرد این مدل برخوردار نبوده اند. خاصیت های منحصر به فرد این پهپاد برای پرواز در مناطق پرجمعیت یا دریاهای آزاد بمنظور تکمیل برنامه های دریایی لازم است.
بنا بر این پژوهشگران دانشگاه "دلفت" یک هواپیمای بدون سرنشین تولید کردند که بتواند با بهره گیری از هیدروژن به همراه یک مجموعه باتری به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید و در هنگام پرواز با انرژی هیدروژن بتواند باتری خودرا بوسیله یک پیل سوختی شارژ کند.
"بارت رمس" مدیر این پروژه در آزمایشگاه وسیله نقلیه هوایی میکرو(MAVLab) در دانشگاه "دلفت" اظهار داشت: طراحی بال ثابت و استفاده از سوخت هیدروژن به این معنا است که این هواپیمای بدون سرنشین می تواند ساعت ها به شکل افقی پرواز کند.
وزن این پهپاد جدید ۱۳ کیلوگرم است و بال آن سه متر طول دارد. همین طور با بهره گیری از ۱۲ موتور این اطمینان حاصل می شود که حتی اگر چند موتور هم از کار بیفتد، بتواند با خیال آسوده فرود بیاید.
از همه مهمتر اینکه این هواپیمای بدون سرنشین مجهز به سیلندر هیدروژنی تولید شده از کامپوزیت کربن ۶.۸ لیتری با تحمل فشار ۳۰۰ بار، بسیار پاک یا به اصطلاح، سبز است و گزینه پایدار و با دوامی را برای ماموریت های دریایی و سایر کاربردها ارائه می دهد.
"هنری وریج" رئیس دانشکده مهندسی هوافضا در دانشگاه "دلفت" اظهار داشت: یکی از مهمترین جنبه های این پروژه تحقیقاتی، پرواز با انرژی هیدروژن است. در سراسر جهان، هیدروژن بعنوان یکی از مهم ترین مدعیان دستیابی به سوخت هوایی سبز و پایدار تلقی می شود.
لازم به ذکر است که تنها چیزی که این پهپاد کاملاً الکتریکی منتشر می کند، اکسیژن و بخار آب است. ضمن اینکه از باتری هایی بهره می برد که همراه با پیل سوختی در هنگام برخاست و فرود عمودی، قدرت بیشتری را به موتورها می رساند و این پهپاد را کاملاً به یک محصول مهندسی پیشرفته تبدیل نموده است.




منبع:

1399/08/24
14:05:59
5.0 / 5
1386
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
مینی کامپیوتر